Zápis č. 2, 24.1.2022 Báječná přeplavba Dubrovník - Malta

Den D byl stanoven na 10. 10. 2020. Já jsem byl od rána trošičku nervózní a čekal jsem v domovské ACI marině Dubrovník na svoji posádku. Heroina byla vyleštěná a vše bylo připraveno na dlouhou týdenní přeplavbu.  První důstojník Ondra dovezl autem námořníky ve složení Gabriela, Hana, Barbora, Jan, Martin a Tomáš. Takže nás bylo celkem osm. Přijeli ráno a tak byl čas při snídani v restauraci vše sladit a připravit se na cestu. Ještě nakoupit proviant na týdenní plavbu a odpoledne odplouváme. Namířili jsme přímo do Cavtatu, kde jsme se odbavili na místním kapitanátu a policii a už nám nic nebránilo brázdit vody směrem Černá hora.  Vyplouvali jsme na večer a ještě za světla jsme míjeli zátoku Boka Kotorská. Pak jsme se pustili přes Jadran k Itálii. Noc byla náročná. Dost foukalo a my se krásně pohoupali na vlnách. Asi po 180 uplutých NM jsme dopluli k patě podpatku Itálie a zakotvili v malém italském přístavu. Jako zázrakem vysvitlo sluníčko, my sundali teplé oblečení a někteří utíkali…
Přečíst celý zápis
Lodní deník

Zápis č. 1, 21.2.2021 Přeplavba v době coronavirové

aneb “Jak jsem přepravoval náš nový katamarán Lagoon 40 s názvem HEROINA”. Psal se rok 2003, kdy jsme trávili dovolenou s přáteli v Chorvatsku a já dostal nápad, alespoň na dva dny si půjčit loď a vyplout na ostrov. Podařilo se a vypluli jsme na malé motorové bárce. V tu chvíli mě to chytilo a nepustilo. Následoval kapitánský kurz v roce 2005 a od té doby se na Jadran a plachetnice vracím každý rok i několikrát. Vše po 15 letech vyvrcholilo loni, kdy jsme se rozhodli pořídit vlastní loď. A jelikož poslední roky si pronajímáme jen katamarány a uchvátili nás, rozhodli jsme se právě pro katamarán. Už několik let zpátky jsme jezdili po výstavách lodí a stále jsme jen vybírali a vybírali. Až nám osud přivál do cesty pana Tomáše Kapičku, majitele firmy Altumare. Ze začátku jsem mu nerozuměl, protože místo aby mi jako výhradní zástupce firmy Lagoon pro Českou republiku loď nabízel, začal mi koupi rozmlouvat. Asi jsem byl neoblomný a v září 2019 na výstavě lodí v Cannes jsme podepsali…